mandag 19. januar 2009

Videre arbeid med særemnet på skolen

I norsktimen i dag har vi fått mye tid til å jobbe med særemnet. Jeg startet med å lese gjennom notater jeg har tatt fra før av. Disse notatene består blant annet av tanker og ideer jeg har fått mens jeg har lest bøkene (ferdig med å lese alle bøkene). Etter å ha lest gjennom dette har jeg kommet med litt nye ideer, og tenkt litt videre på gamle ideer. Jeg har også lest litt om Jostein Gaarder, og lett spesielt etter måter han formidler filosofien på. Som nevnt tidligere har jeg en arbeidsproblemstilling: ”Hvordan formidler Gaarder filosofi i bøkene Appelsinpiken, Kabalmysteriet og I et speil, i en gåte?”. Det kan hende jeg endrer litt på den når jeg ser hvilken retning oppgaven min vil ta.

Resten av tiden har jeg brukt til å skrive på førsteutkastet. Jeg har skrevet litt om noe av det jeg tenker meg å ha med. Det kan godt hende jeg ikke ender opp med å bruke alt det jeg skrev i dag til den ferdige oppgaven, men dette er en fin måte å begynne å finne litt retning, form og begrensninger.

Neste skritt i arbeidet mitt er å dra på biblioteket og prøve å finne sekundærlitteratur som kan egne seg bedre enn det jeg har funnet på internett.

Ingen kommentarer: